مجله گیم مارک

بهترین روش های خرید بازی در کنسول های PS4 و PS5

بهترین روش های خرید بازی در کنسول های PS4 و PS5

چگونه در پلی استیشن بازی بخریم؟

اگر جزو کاربران و علاقمندان به دو کنسول محبوب پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 هستید، گزینه‌های فراوانی برای تجربه لحظات شگفت‌انگیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت. با این حال، به دلیل افزایش قیمت بازی‌ها و نگرانی گیمرها از عدم قدرت مالی برای به‌روزرسانی بازی‌های جدید، لازم است راهکارهای جدیدی را برای کاهش هزینه نهایی پیگیری کنید. این راهکارها می‌توانند شامل خرید نسخه‌های فیزیکی دیسک‌ها برای PS4 و PS5 یا تمرکز بر بازی‌های دیجیتالی و استفاده از حساب‌های با ظرفیت بالا باشند. در این مقاله به بهترین روش‌های خرید بازی PS4، خرید بازی PS5 و خرید بازی کارکرده PS4 می‌پردازیم.

جذابیت بازی پلی استیشن

یکی از نام‌های بسیار مشهور و محبوب که در دنیای بازی‌های ویدیویی وجود دارد، پلی استیشن است. این برند بیش از 20 سال سابقه دارد و در این دوران، زندگی بسیاری از ما را در دوران کودکی، جوانی و حتی بزرگسالی تغییر داده است. PlayStation در طول مدت فعالیت خود، میزبانی اثرات بزرگی را بر عهده داشته است و اگر بخواهیم تاریخچه بازی‌های ویدیویی را جمع‌بندی کنیم، بخش قابل توجهی از آن را به این برند اختصاص می‌دهیم. همچنان شرکت سونی، سازنده پلی استیشن، تلاش خود را برای پیشرفت مداوم این کنسول و جامعه کاربرانش ادامه می‌دهد. این تلاش‌های پیشرو، منجر به ایجاد بازی‌های بزرگ‌تر و جذاب‌تری شده که به سختی می‌توانیم جذابیت آن‌ها را نادیده بگیریم.
گاهی اوقات، وسوسه خرید بازی PS4، خرید بازی PS5 ، خرید بازی کارکرده PS4 به گونه‌ای زیاد می‌شود که نمی‌توانیم مقاومت کنیم. این امر منجر به خرید مکرر بازی‌های جدید و در نتیجه، هزینه‌های قابل توجهی برای ما دارد. افزایش قیمت عناوین AAA در نسل نهم به اندازه 10 دلار و همچنین مشکلاتی مانند تورم، به عنوان یک مانع بزرگ عمل کرده و باعث می‌شوند تا نتوانیم به راحتی و به همان اندازه‌ای که در گذشته بود، آثار مورد علاقه‌مان را تجربه کنیم.
در عشق به بازی‌های ویدیویی، محدودیتی وجود ندارد و همین امر، منجر به بروز روش‌های جدید و اقتصادی‌تری شده تا گیمرها از عشق خود دوری نکنند. در حقیقت، برخی از این روش‌ها توسط خود سونی و سایر سازندگان ارائه می‌شوند؛ در حالی که برخی دیگر ناشی از نوآوری‌هایی بوده که توسط افراد و فروشگاه‌های کوچک انجام شده است. در این میان، بحث خرید بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی مطرح نیست و هر دو این روش‌ها به ما راه‌های ارزان‌تری برای خرید بازی‌ها ارائه می‌دهند.

بهترین راه ها برای خرید بازی پلی استیشن

در ادامه به بهترین روش‌های تهیه بازی‌های دو کنسول نسل هشتمی (PS4) و نسل نهمی (PS5) سونی می‌پردازیم؛
خرید بازی‌های فیزیکی از فروشگاه‌ها- یکی از روش‌های سنتی تهیه بازی‌ها، خرید نسخه فیزیکی آن‌ها از فروشگاه‌هاست. به فروشگاه‌های معتبر بازی‌ها مراجعه کرده و بازی‌های مورد نظر خود را در قالب دیسک‌های فیزیکی خریداری کنید. این روش خرید بازی PS4و خرید بازی PS5 امکان برخی مزایا مانند قابلیت برگشت یا فروش دوباره بازی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.
خرید بازی‌های دیجیتالی از فروشگاه آنلاین سونی (PlayStation Store)- شما می‌توانید از فروشگاه آنلاین رسمی سونی برای تهیه بازی‌های دیجیتالی استفاده کنید. در PlayStation Store، بازی‌های PS4 و PS5 را به صورت آنلاین خریداری کرده و به صورت مستقیم روی کنسول خود دانلود و نصب کنید. این روش خرید بازی PS4و خرید بازی PS5 به شما امکاناتی مانند سرعت دانلود بالا و قابلیت دسترسی به بازی‌ها در هر زمان و مکان را می‌دهد.
استفاده از خدمات اشتراکی- سونی خدماتی مانند PlayStation Plus و PlayStation Now را ارائه می‌دهد. با عضویت در PlayStation Plus، به بازی‌های رایگان ماهانه دسترسی خواهید داشت و می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را تجربه کنید. همچنین با عضویت در PlayStation Now، می‌توانید از طریق استریم بازی‌های PS4 و PS5 را به صورت آنلاین، بدون نیاز به خرید و دانلود آن‌ها داشته باشید.
خرید بازی کارکرده PS4 – اگر مایل به صرفه‌جویی در هزینه باشید، بازی‌های کارکرده PS4 را از فروشگاه‌های دست دوم یا سایت‌های آنلاین خریداری کنید. با توجه به قابلیت Backward Compatibility در PS5، این بازی‌ها را روی کنسول جدید نیز تجربه می‌کنید.
استفاده از تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه- شرکت‌ها و فروشگاه‌های بازی اغلب تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه برای بازی‌ها برگزار می‌کنند. از این فروش‌ها و تخفیف‌ها بهره‌برداری کرده و بازی‌های مورد نظر خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه نمایید. به منظور بهره‌برداری از این تخفیف‌ها و فروش‌ها، فروشگاه‌های آنلاین، فروشگاه‌های فیزیکی و حتی فروشگاه آنلاین سونی را پیگیری کنید.
تعامل با جامعه گیمری- برخی از گیمرها ممکن است بازی‌های خود را به اشتراک بگذارند یا برای فروش دست دوم قرار دهند. از طریق انجمن‌ها، گروه‌ها و سایت‌های اجتماعی مرتبط با بازی‌ها و گیمینگ، با افرادی که تمایل به فروش یا تعویض بازی دارند در ارتباط باشید و از این طریق بازی‌های مورد نظر خود را تهیه کنید.
در نهایت، قبل از خرید بازی PS4، خرید بازی PS5 ، خرید بازی کارکرده PS4 ، توصیه می‌شود تا قابلیت‌ها، نسخه‌ها و محدودیت‌های آن را به دقت بررسی کنید. همچنین، بهتر است از منابع رسمی و قابل اعتماد برای خرید بازی‌ها استفاده نمایید تا از خرید نسخه‌های تقلبی یا ناشران غیرمعتبر جلوگیری کنید.

خرید اکانت قانونی ps4 و ps5

خرید اکانت قانونی ps4 و ps5

مزایا و معایب خرید بازی‌های فیزیکی از فروشگاه‌ها

در ادامه با معایب و مزایای خرید بازی‌های فیزیکی از فروشگاه‌ها آشنا می شوید؛

معایب خرید بازی‌های فیزیکی

1. نیاز به فضای ذخیره‌سازی- بازی‌های فیزیکی نیازمند فضای ذخیره‌سازی برای نگهداری دیسک‌های بلوری هستند. این ممکن است به معنای نیاز به فضای زیادتر برای نگهداری بازی‌ها و بسته‌های الحاقی آنها باشد.
2. ریسک خراب شدن یا گم شدن- دیسک‌های فیزیکی قابلیت خرابی دارند و ممکن است در صورت خراب شدن، نیاز به تعمیر یا جایگزینی داشته باشند. همچنین، احتمال گم شدن دیسک‌ها نیز وجود دارد که منجر به از دست دادن بازی و پول صرف شده برای خرید آن می‌شود.
3. نیاز به تغییر دیسک‌ها- برای تجربه بازی‌های مختلف، باید دیسک‌های مختلف را تعویض کنید. این می‌تواند زمان‌بر و آزاردهنده باشد؛ به خصوص اگر شما بیش از چند بازی داشته باشید.
4. نیاز به آپدیت برنامه- بعضی از بازی‌ها نیاز به آپدیت برنامه دارند تا بازی به‌روز گردد و امکانات جدیدی اضافه شود. برای انجام آپدیت‌ها، باید دیسک را در دسترس داشته باشید و از طریق اینترنت به بازی متصل شوید.
5. عدم قابلیت بازی بدون دیسک- در صورتی که دیسک‌های فیزیکی را از دست بدهید یا فراموش کنید، امکان بازی کردن را نخواهید داشت. این در مواقعی که می‌خواهید بازی را به یک دوست یا خانواده‌ای دیگر امانت دهید نیز ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد کند.

مزایای خرید بازی‌های فیزیکی

مزایای خرید فیزیکی بازی پلی استیشن از فروشگاه‌ها به شرح زیر هستند؛
1. مالکیت فیزیکی- با خرید فیزیکی بازی‌ها، یک نسخه فیزیکی از بازی را در اختیار دارید. این به شما امکان می‌دهد که بازی را به دوستان خود امانت داده آن را هدیه بدهید.
2. عدم وابستگی به اینترنت- بازی‌های فیزیکی را می‌توانید بدون نیاز به اتصال به اینترنت و بازی کنید. این موضوع به ویژه برای افرادی که به اینترنت پایدار یا سرعت بالا دسترسی ندارند، مفید است.
3. جمع‌آوری و نمایش- خرید بازی‌های فیزیکی به شما امکان می‌دهد که آن‌ها را جمع‌آوری کنید و در کنار یکدیگر نمایش دهید. این می‌تواند به شما احساسی از تکمیل کلکسیون و مالکیت آن را به همراه داشته باشد.
4. احساس طرفداری- خرید فیزیکی بازی‌ها طرفداری شما را از یک سری بازی ویدیویی نشان می‌دهد. شما می‌توانید نسخه‌های خاص و محدود از بازی‌ها را تهیه کنید و به عنوان یک طرفدار مخلص این بازی‌ها به نمایش بگذارید.
5. امکان فروش- در صورتی که بعداً تصمیم بگیرید بازی را دیگر بازی نکنید، آن را می‌توانید بفروشید و بخشی از هزینه خرید خود را بازگردانید. این امکان در خرید فیزیکی وجود دارد و می‌توانید از طریق فروشگاه‌ها یا بسترهای آنلاین واسطه‌گر استفاده کنید.
در نهایت، انتخاب بین خرید فیزیکی و دیجیتالی بازی برای شما وابسته به علاقه‌ها و نیازهای شخصی شماست. هر دو روش مزایا و معایب خود را دارند و باید با توجه به شرایط و انتخاب خود تصمیم‌گیری کنید.

خرید بازی‌های ظرفیتی

خرید بازی‌های ظرفیتی از اکانت‌های ظرفیت اول، ظرفیت دوم و ظرفیت سوم می‌تواند در برخی موارد و با شرایط خاصی مناسب باشد. اما باید توجه داشت که خرید اکانت‌های ظرفیتی اول با ریسک‌هایی همراه است و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
در مورد اکانت‌های ظرفیتی دوم و سوم که از جاهای مطمئن و به صورت قانونی تهیه شده باشند، می‌توان گفت که این اکانت‌ها برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 مناسب هستند و خطری به کنسول وارد نمی‌کنند. اما در هر صورت، برای اطمینان بیشتر، بهتر است از منابع معتبر و قابل اعتماد خرید کنید تا مطمئن شوید که اکانت‌ها به صورت قانونی و بدون هیچگونه مشکلی عرضه می‌شوند.
لازم به ذکر است که خرید و استفاده از اکانت‌های ظرفیتی اول که به صورت غیرقانونی تهیه می‌شوند، با خطرات قانونی همراه است. این اکانت‌ها شاید با مشکلاتی مانند قطع شدن از طرف سازنده کنسول، مسدود شدن اکانت و حذف بازی‌ها همراه باشند. همچنین، اینگونه خریدها می‌توانند به تضعیف صنعت بازی و ایجاد سوء استفاده از توسعه‌دهندگان بازی منجر شوند. بنابراین، بهتر است از خریدهای قانونی و معتبر استفاده کنید.
در نهایت، تصمیم بر خرید بازی‌های ظرفیتی باید با توجه به مشخصات و شرایط هر نوع اکانت و همچنین ریسک‌های قانونی و فنی آنها بگیرید.

سرویس جدید پلی استیشن پلاس

سرویس جدید پلی استیشن پلاس، به عنوان یک رقیب برای Xbox Game Pass، به کاربران پلی استیشن امکانات و ویژگی‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. این سرویس در سه سطح مختلف Essential، Extra و Premium در دسترس قرار دارد. در ادامه به توضیح بیشتر درباره هر سطح می‌پردازیم؛

1. سطح Essential- در این سطح، شما به امکانات پایه سرویس پلی استیشن پلاس دسترسی خواهید داشت. این شامل دسترسی به بازی‌های ماهانه رایگان (Monthly Free Games) است که می‌توانید در طول ماه بازی‌هایی را دریافت کرده و به طور نامحدود در طول دوره عضویت خود بازی کنید. همچنین، امکانات دیگری مانند ذخیره سازی ابری (Cloud Storage) برای ذخیره‌سازی بازی‌ها و پشتیبان‌گیری از پروفایل شما نیز در این سطح فراهم است.
2. سطح Extra- در این سطح، علاوه بر امکانات سطح Essential، شما به بازی‌های ماهانه رایگان دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این، قادر خواهید بود تا به بازی‌های اضافی (Extra Games) دسترسی پیدا کنید. این بازی‌ها از طریق دانلود مستقیم در دسترس شما قرار گرفته و شما می‌توانید آن‌ها را به مدت عضویت خود بازی کنید.
3. سطح Premium- این سطح بالاترین سطح از سرویس پلی استیشن پلاس است و به شما امکانات ویژه‌تری را ارائه می‌دهد. علاوه بر تمامی امکانات سطح Extra، به برخی از بازی‌های جدید روز اول (Day One Games) نیز دسترسی خواهید داشت. به عبارت دیگر، قادر خواهید بود بازی‌های جدید را به محض عرضه آن‌ها بازی کنید.
با توجه به نیازهای خود، بین این سه سطح انتخاب کرده و از ویژگی‌ها و امکانات متناسب با علاقه‌مندی‌های خود بهره‌برداری کنید. پیشنهاد می‌شود قبل از اشتراک گذاری در سرویس پلی استیشن پلاس، جزئیات هر سطح را به دقت بررسی کرده و با نیازهای خود هماهنگ سازید.

نحوه خرید بازی کارکرده ps4

نحوه خرید بازی کارکرده ps4

سراغ اکانت‌های هکی نروید

استفاده از اکانت‌های هکی و پلاس هکی (Hacked Accounts) یک رفتار غیرقانونی بوده و با خطرات جدی همراه است. این اکانت‌ها به طور غیرمجاز و با نقض قوانین سازنده کنسول و شرکت سازنده بازی‌ها به وجود می‌آیند و ممکن است به ارتباط اکانت شما با شبکه پلی استیشن ضربه بزنند.
استفاده از اکانت‌های هکی می‌تواند به بن شدن کنسول شما منجر شود، به علاوه بستری را برای نقض امنیت شما و دزدیده شدن اطلاعات شخصی و مالیتان فراهم می‌کند. همچنین، شرکت سازنده کنسول و سازندگان بازی‌ها می‌توانند اقداماتی اتخاذ نمایند تا از اکانت‌های هکی جلوگیری کرده و در صورت کشف، اکانت‌های هکی را مسدود نموده و از استفاده از آنها جلوگیری کنند.
بنابراین، بهترین راه برای خرید بازی PS4، خرید بازی PS5 و خرید بازی کارکرده PS4 و استفاده از بازی‌های پلی استیشن، استفاده از اکانت‌های قانونی و معتبر است که به صورت رسمی توسط شرکت سازنده ارائه می‌شوند. این روش کاملاً قانونی بوده و به شما اطمینان از امنیت و استفاده مشروع از خدمات پلی استیشن را می‌دهد. همچنین، با خرید اکانت‌های رسمی، از توسعه‌دهندگان بازی و صنعت بازی حمایت کرده و به رشد و توسعه این صنعت کمک می‌کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بهترین روش‌های خرید بازی PS4، خرید بازی PS5 و خرید بازی کارکرده PS4 در فروشگاه گیم مارک پرداختیم. این راهکارها شامل خرید نسخه‌های فیزیکی دیسک‌ها برای PS4 و PS5 یا تمرکز بر بازی‌های دیجیتالی و استفاده از حساب‌های با ظرفیت بالا می‌شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *